Neli pehmet tegevust, mida teha enne võla inkassosse saatmist

Oma kogemusi jagab AS Decora – üks tavalisest parem ehituspood. Järgmise aasta eesmärke paika pannes kerkivad ikka ja jälle ühed ja samas küsimused. Krediidihaldusosakonnas arutatakse, kuidas vähendada võlaga lõpetatud lepingute arvu, finantsosakond otsib võimalusi rahavoo kiirendamiseks ning müügiosakonna prioriteediks on kliendirahulolu tõstmine.

 

AS Decora ettevõtte tegevjuhi Eike Tubli-Müüri jaoks on need ettevõtte edukuse seisukohalt põnevad väljakutsed ning nii nagu paljudes ettevõtetes, nii ka neil, tehakse oluline osa tööst ära juba enne lepingu sõlmimist.

Kõike riske aga 100 % maandada ei ole võimalik ning tasumata arveid ikka tekib.

Seega pannakse Decora krediidihalduse eest vastutavas meeskond paika järjestikuste tegevuste jada, mis vastavad küsimustele:

  • Kes teeb?
  • Millal tehakse?
  • Kuidas tehakse?
  • Kui kaua tehakse?

Nende küsimuste valguses tuleb tähelepanu pöörata

  • kas tööd saavad tehtud ka siis, kui protsessi eest vastutav isik on puhkusel;
  • millal alustatakse esimese tegevusega;
  • milliseid kanaleid kliendini jõudmiseks kasutatakse;
  • kui kaua tegevusi tehakse enne, kui liigutakse järgmisesse etappi, näiteks alustatakse maksekäsu kiirmenetlust või saadetakse võlg inkassopartneril.

1. Arve tasumisest on möödas 0-1 päev. Saada SMS. Saada motiveeriva sisuga SMS kohe samal päeval või tasumist meelde tuletav SMS järgmisel päeval pärast maksetähtpäeva möödumist.

2. Kliendi arve tasumisest on möödas 1 kuu. Nüüd on sinu tegevused tehtud. Kui klient ei ole oma lubadusi täitnud või üleskutsele reageerinud, siis on aeg saata nõue oma partnerile edasisteks tegevusteks. Sina aga saad keskenduda oma klientidele, kes tõesti kliendisuhet ka jätkata soovivad.

3. Arve tasumisest on möödas 7-14 päeva. Helista. Kui klient on sulle oluline, siis alati helista. Juhi kõnes tähelepanu tasumata arvele, esita lahendusi ja paku vastutasuks kliendisuhte jätkamist. Kasuta alati sõna KLIENT. Väldi sõnu võlg ja võlgnik.

4. Arve tasumisest on möödas 2-7 päeva. Saada e-kiri. Saada maksemeeldetuletus ühe nädala jooksul maksetähtpäeva möödumisest. Ole kirjas julgustav, võimalusel paku välja lahendusi või motiveeri klienti. Kasuta kirjas alati sõna KLIENT ja rõhu heale kliendisuhtele.

Oma kogemuse pani kirja Decora AS-i tegevjuht Eike Tubli-Müür. Tartus alustanud ettevõtte on tänaseks oma esindused avanud Pärnus, Võrus, Viljandis, Jõgeval, Põltsamaal ja Tallinnas Mustamäel. Teistesse Eesti linnadesse saab kaupa tellida decora.ee vahendusel.

Eike Tubli-Müüri sõnul toob rohkem esindusi endaga kaasa ka rohkem kliente ning paratamatult ka tähtajaks tasumata arveid.

“Decora üheks motoks on tavalisest parem teenindus,” üteb Eike “ning seda printsiipi järgime me igas kliendiga suhtlemise etapis, ka võlahalduses.”

Decora AS – Julianus Inkasso klient aastast 2004.