Kas koroonakriisi mõju annab ikka veel tunda ning teie klientide arved ei laeku õigeaegselt?

Mida see teile tegelikult tähendab?

Uurime Eesti suurima ja kogenuima inkassofirma tegevjuhilt Oliver Markvardilt, milline on olnud koroona mõju ettevõtetele ning kuidas klientidelt saamata jäänud raha siiski kätte saada.

 

Kes ettevõtetest on kõige suurema löögi all?

Julianus Inkasso tegevjuht Oliver Markvart näeb, et kevadine koroonakriis on mõjutanud paljude ettevõtete majanduslikku olukorda ning toonud endaga kaasa debitoorsete võlgnevuste kasvu.

Debitoorsete võlgnevuste kasv on kriitilise tähtsusega, eriti väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele. Oleme kogenud, et väikese ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks moodustavad tähtajaks tasumata summad märkimisväärse osa nende käibekapitalist, mis on aga ühtlasi ka nende tegevuse likviidsuse mõõdikuks ehk võimekust täita lühiajalisi nõudmisi.

Kuidas teha äri nii, et võlgu ei jäädaks?

“Kiire vastus oleks, et ettemaks; üsna tihti pole see aga teemaks,“ sõnas Oliver Markvart.
Ärimaailmas saate riski vähendada ainult sellega, et te ei anna kunagi uuele kliendile krediiti ilma, et oleksite kontrollinud põhjalikult tema tausta ning seejärel kontrollite kliendi krediidivõimelisust perioodiliselt ka tulevikus.

Oleme ka ise seda meelt, et hea kaalutud otsus tihti on heast lepingust võimsam. Kuid mis lepingutesse puutub, siis lepingutingimused, mis nõuavad kahjuhüvitist ja viivist, on võlgnevuse sissenõudmisel alati abiks.

Millal alustada koostööd inkassoga?

Täna pöördub meie poole võrreldes eelmise aastaga 20% enam ettevõtteid, kes on jõudnud sinnamaani, kus oma jõududega võlgnikelt raha enam kätte ei saa.
„Inkassofirma kaasamine ei tohiks olla aga viimane õlekõrs,“ sõnab Oliver Markvart „Kui meeldetuletuskirjad on saadetud ning võlgnik ei reageeri või annab katteta ja ebamääraseid lubadusi, siis on see märguandeks, et nüüd on aeg tegutseda.“ Kiire reageerimine viib ka võlgnikule sõnumi, et võlausaldaja suhtub olukorda väga tõsiselt.“

„Õnneks sageli nii ka tehakse, sest meie ettevõtjad on saanud katteta lubadusi omal nahal eelmise kriisi ajal tunda; nüüd julgetakse teha kiirelt  järgmine samm ning kaasata võla sissenõudmisse inkassofirma,“ avaldab Oliver Markvart ettevõtjatele kiitust.

Kui keerukas võib üks võla sissenõudmine olla?

„Meil on kogemusi, kus arvatakse, et inkassofirma saadab vaid meeldetuletuskirju ja teeb kõnesid. Tegelikkuses on kogenud inkassofirma võlamenetlus advokaadi- ja detektiivitöö vahepealne. See on tegevuste jada, sisaldades nii õiguslikku analüüsi kui ka automaatseid robottegevusi. Oma osa on siis ka professionaalses läbirääkimises ning võlgniku taustinfo kontrollimises ja analüüsis. Samuti mõjub vahel võluvõtmena maksehäire avaldamine andmebaasides.“

See on intensiivne ja keerukas protsess, mis kiirendab nii raha laekumist kui ka aitab sageli ära hoida nii kohtumenetluse kui ka kohtuvaidlusest tekkinud soovimatut avalikkuse tähelepanu.

“Meie partnerite tagasisidet jagades võin öelda, et inkassofirma muudab tasumata arvete sissenõudmise ettevõtete jaoks hõlpsamaks, kuna võtab endale suure osas vastutusest ja ka stressist, mis olukorraga kaasneb. Vähem olulisem pole ka kohtuvälise inkassomenetluse tulemuspõhine hinnastamine. Kui pole tulemust, pole ettevõttele ka kulu,“ lisab Oliver Markvart.

Ja ärge unustage, mida kauem te lasete oma kliendil arve tasumisega viivitada, seda pikemalt te oma kliente finantseerite. Teil on õigus oma rahale!

Kui soovite teada, mis on kõige õigem samm, et tasumisega viivitanud kliendilt raha kätte saada, siis saatke meile oma päring julianus@julianus.ee või helistage +372 681 4402